Duktiga jag



Idag har jag varit duktig, började med att ja vaknade vid 11.00 så fick jag värsta rycket av att jag ville städa. Börjaed plocka alla saker som låg överallt i lägenheten efter det dammsög jag. Putsade lite här och var sen så åkte skurmoppen fram. Skurade rummen och för att få tiden att gå när det skulle torka, duschade jag, gick ner till centrum och chillade hos Anita och Louise på Godisfabriken. Köpte lunch på Sushi resturanten till mig och Louise.
Sen gick jag hem, då var min familj hemma, Mikael kom till mig, efter det gick jag ner till centrum och shoppade massor av töjor på Gina som ni såg i inlägget innan.
Senare så smsade Sandra mig, vi skulle ner och käka och vi har ju pratat om att käka sushi tillsammans, men jag hade ju ätit det så jag tog mig i kragen och bestämde att jag skulle smaka något nytt. Det blev yakiniku. Var inte så gott som det alltid sett ut och sushi är så himla mycket godare! Men nu har jag prövat det.
Jag försöka mig på att göra egen glass fick jag för mig när jag kom hem. mango sorbe, som jag fortfarande håller på att göra. Om jag ska vara ärlig ser den inte så god ut hitills. Kokosgrädden som skulle vara i hade ingen av mataffärerna så jag köpte kokosmjölk, sådan som man har när man lagar mat. Aja det är bara att vänta och se hur resultatet blir.
Puss och kramkalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0