Hemligheter

Sitter nu och läser boken "vi har ju hemligheter i den här familjen". Gud vad jag grinar när jag läser. Allt i boken är som om jag själv dokumenterat igenom mitt egna liv. Inte bara själva handlingen utan hur Therese i boken tänker, reagerar, agerar och skriver i sin dagbok. Det är som jag, och det är så sjukt.
Här är olika delar ur boken som jag känner igen mig väldigt mycket utav.

"Sitter och lyssnar på avslappningsmusik som jag bara grinar åt. Mamma mår jättedåligt idag. Det känns så konstigt. Vet inte hur jag ska förklara. Hon ser allt så negativt. Jag vet inte hur dåligt med pengar vi har eller hur dåligt hon mår men vi ska ha socialtjänst nästa vecka. Mamma mår verkligen dåligt. Tycker så synd om henne. Hon bara skakar och har så ont."

"jag tänker att inget någonsin kommer bli bra, att inget förändras. Jag kommer hem från skolan och varje dag är det samma sak. Pappa är inte hemma, mormor gnäller och mamma sover. Jag vet inte ens om hon lever när jag kommer hem! Det är så jävla jobbigt att bära. Ska jag behöva bära det?"

Nu ska jag dra ihop mina grejer för ikväll ska jag sova hos Melina. Så skönt att vi börjar 12:20 imorgon.!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0